Przedszkole nr 10 w Nysie
-
Statystyki
- Odwiedziny: 1643951
- Do końca roku: 247 dni
- Do wakacji: 54 dni
Dobre praktyki w naszym przedszkolu
DOBRE PRAKTYKI
Tytuł: „Wspólne poranki”
Cel działania:
-
Budowanie prawidłowych relacji między dziećmi podczas zabawy oraz integracja grupy w atmosferze wzajemnego zaufania i poczucia bezpieczeństwa.
-
Dostarczanie pozytywnych doświadczeń w kontakcie z innymi dziećmi,
-
Uczenie dostrzegania innej osoby podczas aktywności.
Opis działania:
„Wspólne poranki” to cykl spotkań dzieci z grupy „Motylki” z dziećmi z grupy „Poziomki”. Spotkania mają na celu integrację dzieci zdrowych z niepełnosprawnymi. W procesie integracji dzieci uczą się wzajemnej tolerancji, szacunku dla każdego człowieka, gotowości udzielania pomocy. Wykształcone postawy i przekonania w przedszkolu poprzez wspólne codzienne przeżycia, zabawę i współdziałanie będą stanowiły istotną podstawę późniejszego współżycia społecznego.
Efekty:
Propagowanie idei integracji.
Ukształtowanie u dzieci postaw tolerancji, akceptacji, wrażliwości i gotowości służenia pomocą.
Umiejętność współdziałania w grupie.
Budowanie solidarności między dziećmi o specjalnych potrzebach a ich rówieśnikami.
Rady i przestrogi:
Zapoznanie dzieci zdrowych z możliwymi zachowaniami dzieci niepełnosprawnych.
Organizacja zajęć uwzględniająca stopień zainteresowania dzieci i możliwości uczestniczenia w nich dzieci niepełnosprawnych z uwzględnieniem ich deficytów.
Sposoby upowszechniania:
Informowanie rodziców o prowadzonych zajęciach.
Umieszczanie zdjęć z zajęć na stronie internetowej przedszkola i facebbook.
Tytuł: „Warzywniak”
Cel działania: propagowanie zdrowego stylu życia u dzieci poprzez samodzielną działalność – sadzenie warzyw i ziół oraz dbanie o nie.
Krótki opis działania: każda grupa w przedszkolu ma swój warzywniak w ogrodzie przedszkolnym, w którym sadzi, podlewa i pielęgnuje wybrane przez dzieci warzywa i zioła
Efekty: dzieci wiedzą jak dbać o rośliny, które sadzą w warzywniaku. Zbierają je i spożywają w czasie posiłków w przedszkolu – samodzielnie komponują zdrowe kanapki. Obserwują rośliny od momentu zasadzenia do czasu zbioru i wykonują podstawowe prace pielęgnacyjne.
Rady i przestrogi: wybieramy warzywa, na które dzieci nie są uczulone, nie stosujemy sztucznych nawozów czy oprysków.
Sposoby upowszechnienia: Każda grupa przedszkolna dostała swój warzywniak, o który dba. Dzieci codziennie obserwują i wykonują prace ogrodnicze. Dzielą się obserwacjami ze swoimi rodzicami i rodzeństwem, pokazują efekty swojej pracy. Zachęcają rodziców do hodowania roślin w domu i robienia z nich zdrowych kanapek. Informacje z realizacji tematu i zdjęcia znajdują się na stronie internetowej przedszkola i facebooku.
Tytuł: „Zdrowe stopy”
Cel działania: Promowanie zdrowego stylu życia. Wykształcenie prawidłowego wysklepienia stopy u dzieci i zachęcenie do aktywnego spędzania wolnego czasu.
Krótki opis działania: W przedszkolu w ramach ćwiczeń porannych nauczyciele prowadzą z dziećmi gry i zabawy ruchowe zapobiegające powstaniu płaskostopia lub jego likwidacji.
Efekty:Dzieci ćwiczą dwa razy w tygodniu swoje stopy. Wiedzą jak o nie zadbać, aby były zdrowe i służyły im na długie lata.
Rady i przestrogi:Wprowadzamy różne pomoce i zmieniamy ćwiczenia tak, aby dzieci się nie nudziły. Dobieramy stopień trudności ćwiczeń do możliwości danej grupy wiekowej tak, aby dzieci odnosiły sukces.
Sposoby upowszechnienia:
Nauczyciele zostali przeszkoleni przez fizjoterapeutę, który nauczył ich prawidłowej metodyki wykonywania ćwiczeń, Każdy nauczyciel prowadzi zajęcia w swojej grupie. Tam gdzie zachodzi taka potrzeba (przy istniejącym już płaskostopiu) rodzic dostaje zestaw ćwiczeń do domu, aby ćwiczyć częściej z dzieckiem. Rodzice oglądają postępy swoich dzieci na stronie internetowej przedszkolu i facebooku