Przedszkole nr 10 w Nysie
-
Statystyki
- Odwiedziny: 1644125
- Do końca roku: 247 dni
- Do wakacji: 54 dni
Metoda Integracji Sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci - program autorski
-
Dlaczego taki program w naszym przedszkolu?
Ponieważ mamy dużo dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji, u których występują zaburzenia sensoryczne.
-
Dlaczego my?
Ponieważ: po pierwsze: lubimy przede wszystkim pracę z dziećmi, po drugie: nie lubimy gdy dzieci się nudzą, po trzecie: zauważyłyśmy, że podczas stymulacji przedsionkowej dzieci dużo wokalizują, w czasie ruchu mają większą potrzebę mówienia, śpiewania i wydawania różnych dźwięków. Zajęcia na sali SI są atrakcyjne dla dzieci i przedszkolaki chętnie biorą w nich udział. Zajęcia integracji sensorycznej znacząco wpływają na poprawę w odbiorze i przetwarzaniu bodźców słuchowych, dotykowych, proprioceptywnych i przedsionkowych co w efekcie końcowym wpływa na poprawę mowy u dzieci.
- Założenia programu :
Programem objęte są dzieci zdrowe i niepełnosprawne uczęszczające do naszego przedszkola.
- Cel główny:
Stymulowanie rozwoju mowy u dzieci poprzez wykorzystanie metody integracji sensorycznej.
- Cele szczegółowe:
- normalizacja czucia powierzchownego i głębokiego sfery oralnej i twarzy
- stymulowanie układów: przedsionkowego, słuchowego , proprioceptywnego i dotykowego
- rozwijanie zdolności planowania i realizowania sekwencji ruchowych
- rozwijanie percepcji słuchowej
- dostarczenie dziecku odpowiedniej stymulacji oralnej
- podążanie za potrzebami dziecka
- pobudzanie dziecka do kreatywności i twórczości na zajęciach
- nagradzanie dziecka za każdy minimalny sukces
- zachęcenie dziecka do aktywności ruchowej
autor programu : Magdalena Madejczyk, Edyta Przybylska